Förra veckan fick vi i uppgift att, tillsammans med filmeleverna, göra en reklamkampanj för den produkt vår grupp skulle bli tilldelad. Med tre elever från film; Jesper, Simon och Mike och tre elever från foto; jag, Elin och Jennie (ej närvarande) skulle vi göra en reklamkampanj för glasögon. Första dagen gick mest ut på att brainstorma för reklamfilmen som på något vis skulle ligga som grund för bilderna. Vi hade en mängd olika idéer men bestämde oss till slut för en. Den funkade även bildligt. Filmreklamen handlar om en kille -spelad av Jesper Dahrenberg- som är inne på ett diskotek/en bar och känner att han mår dåligt. Så han bestämmer sig för att gå till toaletten, allting snurrar och han kan knappt gå. Han ser suddigt. Tittaren ska tro att han är full. När han kommer till toaletten drar han på sig ett par glasögon -och genast mår han bättre! Och han förvandlas till värsta dansprinsen!
Reklamen går alltså ut på att han blir mycket coolare och ser väldigt mycket bättre (och därför mår bättre) med glasögonen på. Vi valde att göra två olika reklamaffischer till detta. Den ena resulterade i att passa mer i en modetidning, magasin och tidningar över huvudet taget medan den andra passade mer som affish eller som reklam i själva butiken. Elin redigerade den första och jag den andra, men båda var överrens om hur allting skulle vara. Så länge publicerar jag min bild -och senare kommer nog både reklamfilm och den andra bilden!

Imorgon har skolan kärleksdag och jag ska försöka att komma ihåg att ta med kameran för att dokumentera! Om inte annat kan det läsas och ses i Göteborgsposten!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar